Zarządzanie raportami

Studio Raporty.net Stanowiąc Najwyższy Poziom w Hierachi .

Program ENOVA > SQL REPORTING SERVICES > Zarządzanie raportami

Zarządzanie raportami


Studio Raporty.net stanowiąc najwyższy poziom w hierachi serwera raportów pozwalają zarządzać dostępem do poszczególncyh opublikowanych raportów dla wybranych użytkowników programu.

Po zalogowaniu do programu Studio Raporty, użytkownik ma udostępniane MENU raporty zgodnie z definicją określoną przez administratora. Osoba odpowiedzialna za nadawanie uprawnień dostępu do poszczególnych raportów konfiguruje za pomocą prostych i standardowych mechanizmów układ menu dla danego użytkownika programu. Administrator ma więc do dyspozycji opcje związane z definicją sekcji MENU oraz poszczególncyh elementów wywłujących odpowiednie raporty. Ponadto administrator systemu Studio Raporty.net ma do dyspozycji inne skorowidze za pomocą których wpływa na sposób działania programu: ZARZĄDZANIE RAPORTAMI ustawienia dla wszystkich użytkowników systemu; ustawienia dla wskazanego użytkownika;ZARZĄDZANIE ZESTAWIENIAMI żródła danych definicje sekcji menu definicje pozycji zestawieńZARZĄDZANIE UŻYTKOWNIKAMI zarządzanie listą użytkowników - KTO może się logować do programu i jakie ma uprawnieniaPARAMETRY I SKOROWIDZE skorowidz definicji typów kolumn skorowidz sposobów wyrówniania informacji w kolumnie skorowidz kolorów tła komórki skorowidz sposobów filtrowania skorowidz funkcji agregujących dane # Zarządzanie ## Raportami #

Zestawienia - sposoby filtrowania

Dane można w programie filtrować wg różnych warunków, zawsze jednak dla danej kolumny możemy oznaczyć domyślny sposób filtorwania danych, tak aby użytkownik nie musiał każdorazowo ustawić sposóbu filtrowania dancyh. Najczęściej używanym sposobem filtrowania danych dla kolumnych tekstowych jest opcja ZAWIERA tekst. # Zarządzanie ## Raportami #


Zestawienia - funkcje agregujące

Dane w pewnych kolumnach mogą podlegać specyficznej dodatkowej obróce polegającej na agregacji inforamcji w niej zawartej i obliczenie dodatkowych wyników. Najczęsciej z pośród funkcji agrgujących wykorzytsuje się funkcje sumujące dane kolumny, ale dostepne są także inne np. COUNT podaje krotność wystąpień danej informacji (ilość wierszy w tabeli). # Zarządzanie ## Raportami #


Zestawienie - wyrównanie danych w kolumnie

Za pomocą skorowidza wyrównanie administrator określa jakiego rodzaju sposoby wyrównywania danych w kolumnach dopuszczamy. Standardowo program przewiduje wyrównianie do lewej, do prawej lub wyśrodkowanie (centrowanie). # Zarządzanie ## Raportami #


Zestawienie - kolor tła

Skorowidz kolorów tła pozwala administratorowi określić jakiego rodzaju kolory tła mogą być stosowane do wyróżnienia wybranych kolumn w tabeli zestawień. Standardowo program przewiduje listę kilkunastu kolorów. # Zarządzanie ## Raportami #


Zarządzanie użytkownikami

opcja pozwala na zdefiniowanie nazw loginów osób które mogą korzystać z programu oraz określić ich uprawnienia. # Zarządzanie ## Raportami #


Zestawienia - typy kolumn

Skorowidz typów kolumn w zestawieniach pozwala zdefiniować jakiego rodzaju kolumny dopuszczamy do wyboru, standardowo są to kolumny typu tekstowego, logiczne checkbox, linków zewnętrznych HyperLink, obrazków Image. # Zarządzanie ## Raportami #


Zarządzanie użytkownikami raportów

Opcja pozwala administratorowi na określenie które raporty z serwera raportów będą udostępnione dla danego użytkownika, pod jaką nazwą będzie dany raport wyświetlany w menu użytkownika. tego typu rozwiązanie pozwala na udostępanienie tego samego raprotu różnym pracownikom pod różnymi nazwami. Ponadto można zdefiniować czy raport ma być automatycznie wysyłany mailem, wskazać adresata raportu, czas jego wykonania oraz termin ważności. Raport wysyłany mailem musi być tworozny w specyficznym formacie Excela XLS lub Acrobat PDF. # Zarządzanie ## Raportami #